Aktywność ruchowa jako element zdrowego styl życia

Aktywność ruchowa jako element zdrowego styl życia

przez Max79 » Pn maja 22, 2017 8:41 am

Okresowi pokwitania towarzyszy zachwianie równowagi psychicznej. Jest zwiększone pobudzenie emocjonalne oraz labilność emocji. U wielu dorastających nasila się lękliwość, szczególnie są to lęki społeczne takie jak np. strach przed niepowodzeniem czy przed ekspozycją społeczną. Ponadto widoczna istnieje też ambiwalencja uczuć. Mężczyźni w finalnej fazie dojrzewania zwiększają formę i odporność na zmęczenie wysiłkiem fizycznym, przeceniają swe siły i wykazują chęci popisu i energie, a dziewczęta raczej nie myślą w nasze ofercie i odpowiednio często unikają aktywności fizycznej.
Po dość intensywnym okresie rozwoju jakim jest czas dojrzewania przychodzi okres młodzieńczy. Młody człowiek osiąga wówczas szczyt sprawności fizycznej dzięki czemu w postępowaniach motorycznych może przylegać do największych osiągnięć. Czynnikami, które się do tego sprawiają są intensywne wzrastanie ciała, rozwój muskulatury, hormonalne przestrojenie ustroju, powrót do równowagi między procesami pobudzenia i hamowani także rozwój wegetatyki.
Link patrocinado: tienda culturista
Prowadzone z wielu dziesięcioleci badania lekarskie, pedagogiczne i społeczne dostarczają silnych dowodów na ostatnie, że właściwie otwierana i rozwijana praca fizyczna należy do niezwykle ważnych elementów zachowania zdrowia. Wiele lat doświadczeń lekarzy, pedagogów, metodyków wychowania fizycznego oraz sportu wskazuje, że ćwiczenia fizyczne dobrane właśnie do wieku, płci, stanu zdrowia oraz obowiązku, któremu zamierzają służyć, mają zawsze warunek poprawy formy i tężyźnie fizycznej korzystnej dla zachowania zdrowia. Na podstawie wieloletnich obserwacji Światowa Organizacja Zdrowia uznała aktywność fizyczną za drink z trzech podstawowych warunków ochrony zdrowia absolutnie zalecając wykonywanie ćwiczeń finansowych w wychowaniu fizycznym, wysiłku i rekreacji, a także też w rehabilitacji wielu schorzeń.
Aktywność fizyczna potrafi oddziaływać na cały swój układ wpływając dodatnio na pracę każdych jego narządów, a więc efekty dla zdrowia są wszechstronne. Szczególnie korzystne zamiany dla zdrowia zauważa się w zasięgu układu ruchu, krążenia, oddychania, nerwowego, wewnątrzwydzielniczego, immunologicznego oraz metabolizmu.
Regularne wykonywanie wysiłków fizycznych wywołuje szereg zmian w kształtach zaopatrujących mięśnie w krew, tj. krążeniowym i oddechowym. Zmiany te pojawiają się przede wszystkim podczas wykonywania wysiłków wytrzymałościowych i liczą na wzrostowi zdolności pobierania tlenu przez organizm. Dzieje się tak, ponieważ ulega zwiększeniu maksymalna wentylacja i objętość dyfuzyjna płuc i pojawiają się zmiany w parametrach krążeniowych. Regularne ćwiczenia fizyczne sprawiają bowiem, że serce w snu pracuje spokojniej również bardziej ekonomicznie, a podczas potu jest odpowiednie do znacznie większej pracy. Dzięki zwiększeniu dopływu krwi do centrum, wydłużeniu czasu napełniania lewej komory i uproszczeniu jej pracy wchodzi do rozwoju objętości wyrzutowej serca. Znaczniejsza miarę krwi wtłaczanej do krwiobiegu zapewnia lepsze zaopatrzenie komórek różnych narządów w dostarczane przez nią treści.
 
Posty: 10
Dołączył(a): Cz wrz 08, 2016 2:57 pm
Lokalizacja: Poland

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
cron