Jak rozpocząć morsowanie?

Jak rozpocząć morsowanie?

przez Mariusz86 » Pn maja 22, 2017 1:15 pm

Na kontakcie musisz znać, że mimo różnych zabobonów w charakterze zajścia w twardej wodzie – to wszelki zdrowy człowiek, nawet mały jak szczypiorek, może bez większych przeszkód spędzić kilkanaście sekund w wodzie o temp. tylko 1°C i zawsze zajmować się dobrym zdrowiem.
Bądź odpowiedzialny stanu naszego zdrowa, gdyby odczuwasz pewne wątpliwości warto skonsultować z specjalistą swoje projekty pływackie. Pływaj jedynie w zwykłych akwenach – dzięki temu zapobiegniesz niespodzianek połączonych z głębokością wody lub przeszkodami pod jej wielkością.
Daj sobie szanse na ratunek – miejsce wybrane na trening powinno spełniać dwa podstawowe warunki: posiadać zasięg telefonii komórkowej, posiadać drogę dojazdu dla karetki pogotowia. Zabieraj na ruch w wartość „naładowany” telefon komórkowy, tak żebym mógł ewentualnie wezwać pomoc – pamiętaj bateria telefonu na mrozie o wiele szybciej się rozładowuje. Powiadom kogoś gdzie idziesz, w którym charakteru również o której powinieneś wrócić. Idź w towarzystwie tzn. w liczniejszej części pływaków i/lub przy udziale osoby towarzyszącej na brzegu. Jeżeli w wodzie jesteś tenże warto wyposażyć się w boję SP czyli tzw. „Pamelkę”, jaka w awaryjnych sytuacjach np. skurczu lub utraty sił ułatwi Ci utrzymać się na powierzchni wody.
Podczas pływania kiedy również zanurzania się, jako objaw nielubiany może wystąpić skurcz mięśni. Z normy zaczyna on mięśni łydki oraz mięśni uda, a gra spośród nim liczy na rozciąganiu spiętego mięśnia do punktu ustania bólu (w przypadku ponownego skurczu należy kontynuować rozciąganie). Skurcz łydki – należy wyprostować nogę i palce stopy przyciągać do piszczela. Skurcz uda – trzeba zgiąć nogę w kolanie tak, aby łydka i udo umówiły się, a potem starać się przyciągnąć piętę do pośladka. Mięśnia, który doznał skurczu nie obciążaj, ponieważ prawdopodobieństwo wystąpienia kolejnego skurczu jest niezwykle wielkie (w wypadku gdy musisz także dopłynąć np. do brzegu nie pracuj daną kończyną lecz ją prowadź).
Co chodzi wziąć ze sobą? Ubranie wierzchnie - na trening udaj się w ciepłym, ale luźnym stroju, takim który odpowiada łatwość i siła rozebrania i ubrania, traktuje to też skarpet. Plecak (czy torba sportowa lub nawet reklamówka) w którym dostarczać będziesz prace potrzebne do pływania. W wypadku plecaka czy torby sportowej umieszczaj na prostotę rozwiązań tzn. daleko i łatwo rozpoczynające się zamki błyskawiczne. Unikaj zatrzasków, sprzączek i karabinków, jakie będzie niestety obsługiwać „zdrewniałymi” z zimna rękoma. Ręcznik musi bardzo dobro wchłaniać wodę – po zakończeniu pływak powinien łatwo się osuszyć przykładając ręcznik w mokre miejsca. Unikaj klasycznego wycierania poprzez pocieranie - wychłodzona postać z listy piecze, więc pocieranie spotęguje to poczucie. I daleko jest zaopatrzyć się w szlafrok, który zakładamy zaraz po zakończeniu z wody. Szlafrok oprócz wchłonięcia wody jednocześnie będzie stanowił barierę cieplną (frotowy idealnie chłonie wodę; polarowy stanowi daleko ciepły lecz słabo absorbuje wodę). Klapki lub buty neoprenowe, które ubieramy już po rozwiązaniu z wody, aby chronić nogi przed przemrożeniem i zabezpieczyć je przed możliwością urazu. Worek na śmieci (opcjonalnie można dostać specjalistyczny pokrowiec na założenia w sklepie sportowym) – w razie opadów deszczu można w nim schować ubrania, buty, itp. Termos - z ciepłym/gorącym napojem o temperaturze idącej na łatwe spożycie po zakończeniu z wody, przyśpiesza to proces powrotu do popularnej temperatury ciała. Bezpośrednio przed jak a po wyjściu z wody nie można jeść alkoholu! Alkohol rozszerza naczynia krwionośne pod skórą co pozwala szybszą stratę ciepła, a tzw. „efekt rozgrzewania” po alkoholu stanowi wysoce złudny. Zegarek ze stoperem – musi być wodoszczelny i dokładnie elektroniczny. Wodoszczelność powinna stanowić dana co kilka symbolem WR50M lub 5ATM (czyli wytrzyma 5 atmosfer co mówi ciśnieniu wody na głębokości 50m). Pasek zegarka tak z ciała sztucznego, a koperta jak najmniejsza, aby jej formaty nie przeszkadzały w pływaniu. Strój pływacki: mężczyźni – kąpielówki; kobiety – kostium kąpielowy, okularki pływackie – warto również zainwestować w płyn „ANTY FOG” (przeciwko parowaniu) ponieważ fabryczna powłoka okularów szybko traci swoje marce, czepek silikonowy w sum dwóch szt. zakładany sam na nowy lub czepek neoprenowy, zatyczki do uszu (zimna woda lejąca się do uszu daje znaczny dyskomfort, także może wywoływać zaburzenia równowagi/orientacji), ewentualnie zacisk na nos, jeśli ktoś takowego potrzebuje. Termometr do pomiaru temp. wody. (spośród obecnym iż nie jest on potrzebą). Znajomość temp. wody uzna Ci na zbadanie swojej krzepy na zimno – po kilkunastu treningach śmiało można zrezygnować z wykonywania pomiaru temperatury wody.
 
Posty: 18
Dołączył(a): Pt wrz 09, 2016 7:12 am
Lokalizacja: Poland

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
cron