Istotność aktywności fizycznej dla seniorów

Istotność aktywności fizycznej dla seniorów

przez Artur92 » Pn maja 22, 2017 2:51 pm

Trening zdrowotny – jest sposobem prac fizycznej produkowanej z początków medycznych. Projektem jest osiągnięcie efektów finansowych oraz psychicznych przeciwdziałających zwężaniu się zdolności adaptacyjnych organizmu. Poprzez celowe wykonywanie ściśle określonych ćwiczeń fizycznych, przyjmuje się zwiększenie poziomu efektywności i tężyzn fizycznej, sprawności psychofizycznej i poprawę bycia całego organizmu.
Sponzorovaný odkaz: rast svalov
Stopuje patologię starzenia się i rekomenduje prozdrowy poziom życia. Spośród wielu form prace fizycznej dostępnych dla pań starszych, zalecane są te, które rzutują na trzy podstawowe elementy sprawności fizycznej ustroju: - poprawiają wydolność, - wzmacniają siłę mięśni, - poprawiają gibkość, trwałość i koordynacje ruchów. W społeczeństwach panuje przekonanie, że wiek emerytalny ostatnie okres odpoczynku. Specjaliści sygnalizują znaczenie publicznej kampanii informacyjno-edukacyjnej, uświadamiającej korzyści zdrowotne wynikające z aktywnego trybu życia, nie tylko u ludzi starszych. Celem profilaktyki gerontologicznej jest likwidowanie czynników zarówno społecznych kiedy i biologicznych szkodzących zdrowiu i zwiększających proces starzenia. Rehabilitację ruchową seniorów należy mieć jako profilaktykę nieodwracalnych zmian. Jej zajęciem jest ograniczenie męczących się w systemie procesów. Aktywność fizyczna odpowiednio dozowana istnieje w stopniu wyraźnie zmniejszyć negatywny wpływ tych poprawek a gdy najdłuższej utrzymać zdrowie fizyczne, psychiczne i społeczne. Badania naukowe donoszą, że nawet krótkotrwała rehabilitacja poprawia stan sportowy oraz wewnętrzny badanych kobiet w podeszłym wieku. Zwraca się opinię na podstawowe znaczenie rehabilitacji ruchowej. Powinna posiadać ważny element leczenia niefarmakologicznego osób starszych. Starsi Polacy niechętnie zmieniają przyzwyczajenia, jak zapewnia Główny Urząd Statystyczny (rok 2005), tylko 3,6% ról w wieku podeszłym uznało aktywność ruchową i szkolenia fizyczne jako popularny forma spędzania czasu wolnego. Według najnowszych doniesień Ministerstwa Pozycji i Formy Społecznej aspekt zdrowia osób starych stanowi w współczesnej chwili najważniejszy w formie senioralnej. Zebrane informacje na temat sytuacji ról w podeszłym wieku w Polsce, informują o tym, że Polacy nie prowadzą aktywnego ruchowo stylu życia. Aż 21% mężczyzn i 25% kobiet deklaruje brak nawet umiarkowanej aktywności fizycznej. Specjaliści alarmują aby zachęcać osoby po 45 roku życia (prowadzące siedzący tryb życia) do podejmowania aktywności ruchowej. Promocja zdrowia powinna edukować jakie korzyści idą z czystego sporcie i jakie ryzyka nosi ze sobą nieodpowiedni styl życia.
Korzyści z podejmowania regularnej aktywności fizycznej przez kobiety starsze. Regularny wysiłek fizyczny usprawnia pracę układu sercowo-naczyniowego, wydolność tlenową, spowalnia zmiany strukturalne i czynnościowe w zestawie ruchu, pomaga ustabilizować znane w wieku podeszłym chorób i schorzenia, jak: miażdżyca, nadciśnienie, choroba niedokrwienna serca, cukrzyca, osteoporoza, otyłość. Ułatwia panowanie nad stresem. Czy minimalizuje ryzyko infekcji? Zdania naukowców są podzielone. Dotychczas uważano, że zmniejsza zachorowalność na schorzenia dróg oddechowych. W piśmiennictwie brak odpowiednich danych na aktualny problem. Poprzez badania dokonane przez Uniwersytetu Medycznego spróbowano zdać na pytanie: czy jest relację między aktywnością fizyczną, a byciem, infekcji górnych dróg oddechowych u głów w podeszłym wieku. Udział wzięło 115 osób. Średni wiek to około 69 lat. Nie nie udało się uzyskać jednoznacznej odpowiedzi. Zauważono, że regularność w działalności fizycznej minimalizuje ryzyko wystąpienia infekcji. Jednak wysiłek bardzo aktywny dodaje je, nawet do 2 tygodni po jego zakończeniu. Podobne obserwacje zanotowano już latach 90 tych ubiegłego wieku. Korzyści jakie daje aktywny fizycznie styl mieszkania są efektem: lepszego dotlenienia i odżywienia całego systemu, wzmocnienia siły mięśni, poprawy ruchomości stawów, klatki piersiowej, sprawnej gospodarki glukozą, lepszej przemiany materii.
Odpowiednio przygotowany wysiłek fizyczny: zwiększa kondycja i kończy funkcję układu krążeniowo-oddechowego, normuje poziom glukozy we natury, reguluje wydzielanie hormonów adrenaliny i noradrenaliny, poprawia jakość snu, poprawia kondycję mięśni, zwiększa ich głębię i napięcie, przeciwdziała lub opóźnia zaburzenia koordynacji, równowagi, zmniejszając ryzyko upadków.|Rodzaje treningów zalecanych podczas książce z osobami starszymi.
 
Posty: 16
Dołączył(a): Cz wrz 08, 2016 6:51 pm
Lokalizacja: Poland

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
cron