Jadłospis dla kobiet w ciąży

Jadłospis dla kobiet w ciąży

przez Goska90 » Wt maja 23, 2017 11:56 am

Nie zawiera artykułu spożywczego, który by miał wszelkie potrzebne elementy pokarmowe w odpowiednich ilościach. Dlatego mało urozmaicona dieta może sprawiać niedobory różnych składników odżywczych. Codziennie należy spożywać produkty zbożowe, mleczne, wysokobiałkowe, warzywa i produkty, a i małą ilość tłuszczów roślinnych. Zapewnienie odmienności jedzonych posiłków podczas ciąży nabiera szczególnej wartości. Zapotrzebowanie na wybrane składniki odżywcze jest w owym terminie wielu zdrowsze niż przed ciążą, podczas gdy zapotrzebowanie energetyczne zwiększa się w dość małym stopniu. Dzięki dobremu doborowi dobrych produktów spożywczych w znaczących proporcjach łatwiej jest uniknąć niedoborów pokarmowych, które podczas ciąży zdarzają się często. Liczbę posiłków ciężarna powinna zwiększyć do 5-6 w czasie dnia. Powinna unikać długich przerw między posiłkami, by stężenie glukozy we krwi podczas całej doby stanowiło mocno wyrównane. Bierze toż typowe znaczenie u osób mających inklinacja do cukrzycy W okresie poprzedzającym ciążę niezwykle ważne jest zachowanie prawidłowej wagi ciała. Jest więc znaczne stanowienia dla ważnego jej czasu, a przede każdym dla wyjścia na świat dziecka o odpowiedniej masie urodzeniowej. Według zaleceń WHO prawidłowy zakres BMI (wskaźnik masy ciała) wynosi 18,50-24,99 kg/m2 . Zbyt niska masa ciała matki przed ciążą wiąże się ze zwiększonym ryzykiem urodzenia dziecka o średniej wadze urodzeniowej, natomiast nadwaga (BMI 25-29,9 kg/m2), a zwłaszcza otyłość (BMI > 30 kg/m2 ), z ryzykiem makrosomii. Powinien i pamiętać, że nadmierna masa ciała matki może przysporzyć się u niej do rozwoju zespołu metabolicznego. Podczas ciąży kluczowe miejsce ma odpowiedni rozwój wagi ciała. Zalecane zakresy przyrostu wagi ciała, w relacji od BMI przed ciążą. Przestrzeganie tych zaleceń zmniejsza ryzyko wystąpienia zaburzeń rozwoju wewnątrzmacicznego, zarówno za małej wagi urodzeniowej, kiedy również makrosomii. Ponieważ dla zachowania odpowiedniego bilansu energetycznego, oprócz odpowiedniego spożycia energii, istotne uznanie jest więcej aktywność fizyczna, ciężarna, skoro nie ma przeciwwskazań medycznych połączonych z ciążą, winna stanowić niezależna ruchowo, dużo spacerować, wykonywać proste zadania.
 
Posty: 17
Dołączył(a): Cz wrz 08, 2016 6:44 pm
Lokalizacja: Poland

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
cron