Ale nagrać, złożyć i udźwiękowić film?

Ale nagrać, złożyć i udźwiękowić film?

przez Karola83 » Pn mar 20, 2017 7:43 am

Bądź wiesz, jak z paru godzin nakręconego w trakcie wakacji materiału filmowego zrobić półgodzinny film, który z satysfakcją obejrzą Twoi swoi czy Rodzina? Tu - w poszczególnym miejscu - znajdziesz całą tę informację.



Przy wielu dostępnych obecnie, niedrogich narzędziach do próbkowania dźwięku i obrazu wideo, budowanie własnych animacji i filmów stało się realne choćby dla tych, jacy nie posiadają wielką sumą pieniędzy, ani te znacznym badaniem w produkcji filmowej. Opracowanie skutecznych metod kompresji umożliwia zapisać gotowe informacje internetowe na płytach CD z właściwą kondycją.
Komputer PC w zestawieniu z kamerą wideo kupi na zrealizowanie nawet złożonych prezentacji filmowych. W sukcesie wdrożenia kamery cyfrowej oraz zapisywania gotowych obrazów na płytach CD jakość uzyskanego zdjęcia nic nie ustępuje produkcjom specjalnym. Sprzęt, który będzie potrzebny do zrealizowania własnego studia, praktycznie niewiele się już różni od zwykłego zestawu komputerowego i niepowtarzalnym aspektem pomocnym jest jedyna kamera.
Amatorskie kamery wideo, wybierające się w odsprzedaży, prezentują 2 zgoła odmienne metody zapisu obrazu: analogową czy cyfrową. Kamery analogowe korzystają z techniki zapisu widoku na taśmie magnetycznej, jakiej początki sięgają jeszcze lat 70-tych ubiegłego roku, kiedy budziły się magnetowidy oddane do użytku domowego. Dają one film w zespole VHS lub Video 8, ewentualnie w ich pochodnych S- VHS i Hi-8. Nie widuje się już kamer zapisujących wzór na częstych kasetach VHS. Zajmuje się kasety VHS-C, które są niezwykle niższe, lecz przez zastosowanie specjalnego adaptera potrafią być grane w magnetowidach VHS. W piękniejszych celach tego typu wiąże się i system S-VHS. Stanął on na podstawie technologii VHS, jednakże wyróżnia się bardzo efektywniejszym od niej obrazem liczącym 400 linii (obraz VHS ma 240 linii), jednakże magnetowidy tego rodzaju są dość istotne i wcale spotykane. Dużą popularność zdobyły sobie cele stosujące system Video 8, przygotowany przez działalność Sony. Zapisu przekłada się na drobnych kasetach, przypominających kasety magnetofonowe z coś lepszą formą zdjęcia niż w organizmie VHS, bowiem polega on sobie 255 linii. Niestety, kaset tych nie można występować w jakichkolwiek magnetowidach, tego naprawdę namawia do wykonywania obrazów na magnetowidy VHS. Więcej i ten styl zapisu rozwinięto do systemu Hi-8, który idzie na zapis obrazu liczącego 400 linii.
Jeszcze wyższą popularność zdobywają sobie cele cyfrowe. Co prawda, zapis filmu podejmuje się na kasecie z taśmą magnetyczną, jednakże kamera zapisuje dane liczbowe, również kiedy traktuje wówczas mieszkanie w streamerach. Żeby pomieścić film o dosyć sensownej długości na nośniku, którego pojemność jest jednak ograniczona, obraz pragnie być ustalony od razu w wymiarze silnie skompresowanym. Obraca się do co kompresję stratną w rozmiarze DV, która występuje jakością nawet format MPG2, stosowany w filmach DVD. Prowadzona stanowi ona poprzez wyspecjalizowane układy elektroniczne, jakie pragną skompresować film w sezonie rzeczywistym. Dzięki wykorzystaniu rozdzielczości 720x576 linii uzyskano wysoką klasę, dorównującą obrazowi telewizyjnemu. Najistotniejszą częścią zapisu cyfrowego jest szansę wielokrotnego kopiowania zapisu, bez straty jakości zdjęcia, i ponadto możliwość jego zabierania do komputera czy innych narzędzi cyfrowych, bowiem nie jest wymagana żadna dodatkowa konwersja zapisu.
Dysk twardy
Podstawowym składnikiem zestawu, dostarczającego do montażu filmów, jest natychmiastowy i szeroki dysk twardy. Przede każdym potrzebuje on pracować z szybkością 7200 obr./min, dzięki temu podczas zapisu filmu na dysku nie będą gubione poszczególne klatki, powinien również mieć odpowiednią pojemnością (min. 40GB). Najefektywniejszym wyjściem jest rozwiązanie dwóch dysków, z których jeden (mniejszy) jest wyłożony na sposób i oprogramowanie, i inny (większy) jest tylko do zapisu filmów. Należy dopilnować o to, aby dysk, na który będą kopiowane filmy, nie był przyłączony do pewnego kontrolera z pozostałymi urządzeniem. Zdobędziemy wówczas najwyższą wydajność zapisu.
Karta wideo
Najważniejszym elementem zestawu jest karta, jaka pozwala na zapis filmów z kamery wideo. Również do niedawna potrzebowało to zastosowania drogich, specjalistycznych kart wideo, obecnie jednak mamy możliwość zastosować tuner telewizyjny urządzony w port TV-IN, jednakże nie pozwala on danych nagrania zmontowanego filmu na kasetę wideo. Umożliwia na rozwiązanie port typu TV-IN/TV-OUT. Prawidłowo, żebym stanowił on odpowiedni ze standardem VIVO, co umożliwia podłączenie zwykłych magnetowidów rodzaju VHS. Jeżeli czerpiemy z cyfrowej kamery wideo, co zdecydowanie nowszym podejściem jest zastosowanie karty z portem IEEE1394 FireWire (np. Creative Audigy). Gdyż film nagrywany kamerą cyfrową jest kompresowany przez organizmy kamery, wystarczy go przekazać z kamery do komputera, bez żadnej dodatkowej obróbki. Jeżeli jednakże stosujemy z kamery analogowej, najkorzystniejszym rozwiązaniem jest użycie profesjonalnej karty wideo, jaka wyposażona gra w specjalizowane układy kompresujące film podczas jego zapisu na dysku. Karta taka pozwoli na prowadzenie oryginalnej jakości filmu i wspomaga komputer przy jego wyświetlaniu.
Programy do montażu filmów
Właśnie do montażu filmów wskazany jest więcej dobrzy program. Dość niejednokrotnie do droższych modeli kart graficznych dołączone są programy tego rodzaju, np. Ulead VideoStudio. Wolno jeszcze wykorzystać z jednego z popularniejszych i naturalniejszych w eksploatacji programów, jak Roxio VideoWave, ewentualnie z dobrze zaawansowanego Ulead MediaStudio, z planów trafionych do stron telewizyjnych bądź z najbogatszego, lecz uznawanego za najodpowiedniejszy pomysł do montażu wideo Adobe Premiere.
Ważne zasady filmowania


Zanim podejmie się filmować, warto odkryć parę głównych zasad rządzących komponowaniem ujęć, jakie przygotowano poprzez lata rozwoju sztuki filmowej. Pozwalają one na otrzymanie oryginalnych ujęć plus są dobrą platformą do swoich eksperymentów.

Kompozycja kadru - chcąc osiągnąć praktycznie skadrowane ujęcie, najlepiej jest wydać je w sprawy na 3 stronie w pionie i poziomie. Umieszczając najistotniejszy z filmowanych przedmiotów w przecięciu się linii, dzielących hipotecznie kadr, powinno się kupić w liczbę poprawną kompozycję ujęcia.

Przód i elementy - filmując osoby, należy kadrować je w taki rób, aby przed nimi dostawałam się większa ilość kadru. Powinniśmy tez zachować niewielki margines naokoło całej formie, tak by nie obcinać fragmentu głowy bądź stóp.

Zoom - funkcja automatycznego wyostrzania motywuje do nadużywania zoomu, czyli najazdów i odjazdów zdjęcia, co kieruje do tzw. pompowania obrazu. Wbrew pozorom utrudnia to badanie filmu i powinno się tego wyniku stosować niezwykle oszczędnie również w niewielkim obszarze. Najczęściej używa się go do wymiany projektu, bez przerywania zdjęć, jednakże odpowiednio jest obecny etap wyciąć w trakcie montażu.

Filmowanie celów będących w związku - filmowanie elementów, wybierających się w znaku, jest pewną z najcięższych do właściwego zrobienia pracy. Nie należy raczej prowadzić kamery za szybko przenoszącymi się obiektami. Powinny one grać zauważalne z chwili pojawienia się w drużynie, aż do jego opuszczenia. Jeśli ruch jest wolniejszy, wolno podążać kupieniem za pierwszym celem, trwając z niego pewny dystans, np. za pomocą zoomu.

Plan filmowy - mianem projektu filmowego wybiera się sposób, w którym przedstawiane są w kadrze obowiązkowe detale ujęcia, przy czym mogą tylko pochodzić zarówno osoby, jak i problemy czy duże obiekty naturalne.

Plan szeroki - ma duży rozmiar, dzięki temu filmowany budynek widoczny jest wraz z zawierającym go terenem, co daje na ocenę jego masy i licznych proporcji. Odpowiednio jest realizować filmowanie od co scenariusza z powolnym prowadzeniem kamery albo bzie najazdem.

Plan amerykański - półzbliżenie - zazwyczaj jest zawarciem pośrednim, używanym jako wprowadzenie do następnego ujęcia. Umożliwia na bliższe przedstawienie kluczowych czynników, jakie są filmowane i stanowią znaczącą wartość w prac filmu. W starożytnym ujęciu postacie pierwszoplanowe są od kolan w głowę.

Zbliżenie - ujęcie takie prezentuje najważniejsze elementy filmowanych obiektów, które stały pokazane na wcześniejszych ujęciach, w współczesnym osoby danych ludzi. W ich razu daje tylko na ocenę ich poziomu psychicznego oraz obserwację mimiki twarzy.

Maksymalne zbliżenie - dzięki zdjęciom z niewielkiej odległości możemy przedstawić małe detale, niewidoczne na różnych ujęciach. Niestety, amatorskie kamery wideo, głównie analogowe, nie idą na zorganizowanie w takim razu za dobrej ostrości.
Podstawy montażu

Zgranie ujęć na dysk - montaż filmu doskonale zainicjować od nagrania każdych elementów składowych na dysku komputera. Oprócz montażu strony z dobrym złączem musi to zainstalowania właściwych sterowników oraz oprogramowania, jakie będzie w stanie odczytać sygnał TV-IN/OUT, dołączone programy, za pomocą których potrafimy zgrać obrazy na dysk twardy. Część programów do montażu wideo, nawet tych najnaturalniejszych, również umie zgrać obraz wideo na dysk, niezależnie od rodzaju zastosowanego portu. Dużo istnieje jednak zainstalować programy dołączone do strony, bowiem wraz spośród nimi styl że stanowić wzbogacony o sterowniki, pozwalające na kompresję obrazu w trakcie zapisywania obrazów na dysku. Karty mające wejściem TV-IN najczęściej wyposażone są w sterowniki i układ umożliwiający zapisanie obrazów na dysku. Możemy same skorzystać z planów dostępnych w Budowie, np.Ferro bądź z najulubieńszego programu VirtualDub, który możemy i wykorzystać podczas kompresji filmów w kształcie DiviX. Do owego końcu mamy możliwość też skorzystać programy do montażu filmów, które są wyposażone w rolę Capture. Jeżeli są już przygotowane na dysku elementy filmu, który zależymy zmontować, oraz pliki z podkładem dźwiękowym wraz z możliwym komentarzem albo specjalnymi efektami dźwiękowymi, wolno zacząć montaż filmu.

Scenariusz - przede każdym powinno się rozpocząć od przejrzenia przygotowanych klipów filmowych i przesłuchania kawałków muzycznych, które czerpią być użyte w trakcie montażu. Następnie należy wykonać plan montażu, w którym będą rozpisane dodatkowe elementy filmu i kawałki albo efekty dźwiękowe, jakie osiągają im prowadzić.
Ważne jest w liczbę dokładne zaznaczenie okresu bycia poszczególnych klipów filmowych oraz zespołów weselnych lub podkładu dźwiękowego. Dopiero mając jednak schematycznie rozplanowany montaż, można przystąpić do lektury.

Podkład muzyczny - choćby kiedy potrzebuje się zachować dźwięki oryginalne nagrane wraz z filmem, powinno się przygotować kilka kawałków muzycznych o nowym charakterze. Będzie wolno zagospodarować je w czasach, kiedy nagrane odgłosy są mało interesujące lub zagłuszone różnymi hasłami, to stanowi zazwyczaj miejsce np. kiedy w trakcie nagrywania wiał wiatr. Nawet małe podmuchy umieją albowiem skutecznie zagłuszyć jakiekolwiek niezbędne odgłosy bądź je zniekształcić. Część programów do montażu, choćby stosunkowo dostępnych w obsłudze, pozwoli na wyłączenie dźwięku naturalnego i rozmieszczenie w jego miejsce dodatkowego podkładu muzycznego, a i własnego komentarza.

Dodatkowe komentarze - własny komentarz wzbogaca przygotowany film również stanowi kolejną ilustracją dźwiękową. Należy jednakże prawidłowo go zrealizować. W tym obiektu w scenariuszu potrzeba podkreślić terytorium, w których chowa się on pojawić, następnie należy zapisać sobie tekst komentarza, tak żeby w toku nagrywania był wcale odczytany. Komentarz prawidłowo jest rozbić na grupy i stworzyć je jeszcze, co ułatwi operowanie nimi w toku montażu. Wtedy wolno nagrać poszczególne części przykładu na dysk.

Udźwiękowienie - montaż filmu rozpoczyna się od wstawienia utworów muzycznych, tworzących podkład także od komentarzy. Wznosimy się je razem z scenariuszem i ewentualnie wycisza podkład muzyczny w znaczeniach, gdzie jest żyć postrzegany komentarz. Układa się do programu poszczególne klipy, z których nosi się składać film.

Ujęcia - każdy fragment filmu, dłuższy czy krótszy, napisany na taśmie filmowej między włączeniem nagrania a jego wyłączeniem, to kupienie. Obserwując uważnie dowolne filmy albo nawet programy w telewizji, możemy zobaczyć, że dane ujęcia są ogromnie krótko, nieraz nawet kilka chwili. Dzięki temu wychodzi się znużenia i nudy, jaką dają długie ujęcia, które zazwyczaj są dość statyczne, głównie że działając amatorską kamerą, trudno o jej ciekawe prowadzenie, to umożliwia urozmaicić w profesjonalnych produkcjach długie ujęcia. Dodatkowo w swoich filmach powinno się wystrzegać się zbyt dużych ujęć. Przeważnie jednakże rządzi się nagraniami oddającymi się oczywiście z takich fragmentów, to stanowi dodatkowo oczywiste dla amatorskich filmów. Najłatwiejszym systemem na urozmaicenie filmu jest zmiana planu w następujących ujęciach.

Montaż liniowy - montaż filmowy szykuje się na 2 rodzaje, różniące się wykorzystanym sprzętem. Możemy powiedzieć, że przedstawia się go „w ruchu”. Ujęcia wynikające z bogatych źródeł (co najmniej 2, np. celi i magnetowidu) stosuje się kolejno ze sobą, uzupełnia o dodatkowe detale (np. dźwięk, przejścia, kluczowanie bądź napisy) oraz z razu całość przeznacza na taśmie wideo. Chce to rozwiązania specjalnej karty zezwalającej na taki montaż, a jeszcze kilku narzędzi (kamer, magnetowidów), z jakich zabiera się fragmenty filmu do montażu oraz urządzenia(magnetowidu), na jakim kieruje się gotowy film.

Montaż nieliniowy - wykonuje się go z tematów (plików filmowych i dźwiękowych) wykonanych wcześniej na dysku komputera. W programie do edycji cechuje się kolejność wyświetlania ujęć także szkoła ich łączenia bądź nakładania i moment wstawienia kolejnych czynników dźwiękowych. Na tej regule program tworzy później gotowy film.

Cięcia, przejścia - cięcie jest zespoleniem z sobą dwóch różnych ujęć, bez pozostałych składników pośrednich (na koniec). Jeśli fragmenty następnych ujęć nachodzą na siebie i przewidują się, informujemy o przejściach, które mogą być ogromnie bogatą metodę. Programy do edycji wideo zaopatrzone są zawsze w wielkie biblioteki gotowych przejść (ang. transitions), należy ale mieć, iż ich zorganizowanie potrzebuje sporej mocy obliczeniowej.

Zmiana planu - doświadczenie z pierwszego gatunku projektu na różny, więc z projektu szerokiego na amerykański czyli na zbliżenie, nie powinno wykonywać się przez najazd, w którym używa się zoom, lecz raczej poprzez cięcie bądź przejście, czy z wykorzystaniem przebitki. Najazdy i odjazdy powinno się stosować dość oszczędnie, zresztą identycznie ale każde typy efektów.

Kluczowanie (blue box) - większość programów do edycji wideo, choćby stosunkowo spokojnych i sprowadzonych do celu domowego, kupi na kluczowanie ujęć, czyli umieszczanie na siebie i przenikanie zdjęcia, co nazywane jest popularnie blue boxem. Zwykle do kupienia obszaru, jaki jest żyć na jednym z otoczeń przezroczysty, podejmuje się prowadzący w tym zajęciu kolor a tylko niekoniecznie niebieski, chociaż programy w toku kluczowania mogą się też umieszczać na luminacji (natężeniu oświetlenia) albo chrominacji (natężeniu barw), ale także możemy określać czułość planu na natężenie drinka spośród ostatnich segmentów. Optymalnie jednakże, by ujęcie, które będzie rozprowadzane w toku kluczowania, było realizowane na prostym kolorystycznie tle.

Przebitki - jeżeli chodzi skrócić zbyt długie sekwencje, zachowując jednakże nagrany dźwięk(np. w trakcie wywiadu), możemy skorzystać przebitki. Istnieją zatem możliwe, krótkie ujęcia, na jakich nie widać podstawowych przedmiotów albo firm, jakie są filmowane, ale środowisko bądź punkty i elementy różnych elementów. Kojarzone są powszechnie w wywiadach, albowiem idą na dostosowanie przyjętych podejść do słyszanej w polu rozmowy. Nie chodzi ich jednak używać, gdy zmieniamy plan filmowy, powinniśmy raczej wykorzystać przejście bądź cięcie. Należy jednak zrobić sobie w trakcie filmowania trochę nagrań zawierających ujęcia, które można następnie zastosować jako przebitki. Urozmaicają gotowy obraz i powiększają jego montaż. Stosując przebitki, należy zachować zasadę symetrii, lub do połowy filmu przebitki się wydłużają, natomiast w pozostałej jego akcje powinny się w takim samym tempie skracać.
 
Posty: 149
Dołączył(a): Cz wrz 08, 2016 3:24 pm
Lokalizacja: Polska

Re: Ale nagrać, złożyć i udźwiękowić film?

przez Karola83 » Pn mar 20, 2017 7:47 am

Ale zacząć wykonywać własną muzykę?

Niejednokrotnie na różnorodnych forach internetowych widzę posty z pytaniami rodzaju: „Który program najlepszy do dubstepu/trance/hip-hopu”,„Jaki sprzęt nabyć do pisania bitów”. Są to wydarzenia stawiane przez osoby, które zamierzały zacząć zakładać własną muzykę, a nie wiedzą, od tego są zacząć.



Dlatego postanowiłem zareagować na niejednokrotnie zadawane zapytania i opisać krok po kroku, z tego rozpocząć, żeby kiedyś zostać gwiazdą muzyki.
jeden. CHCĘ ROZPOCZĄĆ ROBIĆ DUBSTEP/TECHNO/HIP-HOP ITD. KTÓRY POMYSŁ JEST NAJCIEKAWSZY?
Odpowiedź brzmi: nie jest pomysłu, który dodaje się jedynie do samego rodzaju myzycznego. Za pomocą każdej stacji roboczej wolno stowrzyć taką samą muzykę, rozliczają się jedynie sztuce i wyobraźnia. Perspektywy projektu są uzależnione z swoich wiedzy i poczucia. Bardzo jest obiektywnie ocenić, który program jest najidealniejszy.
Właściwie do tego zapewnia stacja robocza (Digital Audio Workstation – DAW)?
Stanowi więc program, który jest swojego typu centrum dowodzenia w trakcie mechanizmu bycia muzyki. Pełni on do nagrywania, edytowania, miksowania i tworzenia naszych produktów. Na zbytu jest daleko wiele projektów tego rodzaju. Najkorzystniejszym stylem wybrania stosownego dla siebie planu jest sprawdzenie paru. Podczas dokonywania doboru nie należy poruszać się popularnością. Należy zwrócić opinię na rozwiązanie, lub projekt jest gwoli nas czysty oraz ewentualnie z łatwością się w nim osiągamy. Większość czołowych programów można przyjąć w możliwości testowej bądź demo. Największe to: Ableton, FL Studio, Cubase, Reason, Sonar, Logic Pro, Pro Tools, Reaper. Występują także darmowe np: LMMS, Ardour, MusE.
Bardzo na materiał oprogramowania DAW w artykule: Przegląd Oprogramowania DAW.

Reklama: produkcja filmowa Rzeszów

Po wybraniu i zainstalowaniu właściwego programu należy sciągnąć sterownik do strony dźwiękowej – ASIO4ALL, zmieni on efektywność Twojej karty dźwiękowej i zmniejszy opóźnienia (latency).
faq-big_2808d8697a77842de2ad964c46460b5e-e1349215282533

2. JESTEM POCZĄTKUJĄCY, JAKICH WTYCZEK VST POTRZEBUJĘ DO TWORZENIA DUBSTEPU ETC.?
Wtyczki VST są to plany takie jak: wirtualne syntezatory pożądaj efekty. Do leczenia tych wtyczek przydatne są hosty – stacje robocze DAW. Wtyczki często są odpowiednikami sprzętowych efektów studyjnych bądź syntezatorów. Na obszaru istnieje dużo popularnych i darmowych wtyczek VST.
Odpowiedż: Nie dysponuje pewnej jedynej wtyczki, jaka jest poświęcona zaledwie do pierwszego gatunku muzycznego. Naturalnie są czystsze oraz niższe, także takie, które właściwie przyznają się do uzyskania określonego brzmienia. Jednakże jeśli korzysta się wielkie nauki w aspekcie obsługi danej wtyczki, możemy pobrać praktycznie każde wychodzenie.
Z rozwiązania wynika, że nie ma sensu ściąganie/kupowanie miliona przeróżnych „najdoskonalszych” wtyczek, gdyż same wtyczki nie zrobią za nas dobrej muzyki. Lepiej jest skupić się na dwóch-trzech syntezatorach/efektach i nauczyć się ich obsługi do perfekcji. Z biegiem czasu określisz, iż wszelki klient syntezatorów/efektów pracuje na ostatniej samej zasadzie. Dlatego ostrzegam przed obładowaniem się milionem wtyczek. Utrudnia to właśnie pracę, zamiast wykonywać muzykę, tracimy kolej na wybieraniu wtyczek i zakładaniu ich na ślepo.
WNIOSKI:
Pamiętaj, choćby najlepsze wtyczki i projekty nie zrobią z Ciebie najlepszego producenta. Są toż właśnie narzędzia wspierające pracę, ale czy tylko wówczas, gdy wiemy je dokładnie wykorzystać. Na starcie lepiej posiadać po jakimś programie/wtyczce danego gatunku.
 
Posty: 149
Dołączył(a): Cz wrz 08, 2016 3:24 pm
Lokalizacja: Polska


Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
cron