Normalne utrzymanie przy wystrzale opony

Normalne utrzymanie przy wystrzale opony

przez Karola83 » Pt maja 19, 2017 10:43 am

Niespodziewane pęknięcie opony może przytrafić się każdemu. Przy wielkiej prędkości niesie za sobą bardzo ważne skutki. Oto, jak powinniśmy ograniczać prawdopodobieństwo wystąpienia takiego zjawiska a co wydawać, jak nie udało się mu uniknąć.



Przyczyną wystrzału opony zapewne istnieć nieprawidłowe ciśnienie w środowiskach. Zdecydowana większość kierowców to bagatelizuje i właśnie gdy pojawia się widoczny niedobór powietrza, zaczyna szukać kompresora. Inną przyczyną prawdopodobnie żyć najechanie na prawdziwy przedmiot (kamień, cegłę) lub po prostu wada fabryczna opony. Czasami może osiągnąć do takiej rzeczy i to, gdy obciążenie samochodu jest za mocne dla konkretnego modelu ogumienia. Aby zapobiegać uszkodzeniu gum, powinniśmy unikać częstego najeżdżania na krawężniki, a i przyciągać uwagę, czy przy parkowaniu opona nie jest odkształcona, stykając się z końcem krawężnika.
Jeśli a nie uda nam się uniknąć tej niepokojącej sytuacji, przede każdym chodzi zachować spokój. Ważne jest, aby wszystek czas mieć dobrą pozycję podczas prowadzenia pojazdu (obie ręce na kierownicy). W terminie wystrzału kierownica może szybko ściągać w jakąś stronę, co może objawić się problemem przy trzymaniu jej jednorącz. Najczęstszym błędem kierowców jest gwałtowne wciskanie hamulca. Czyni to dodatkowe zaburzenia równowagi pojazdu. By zapobiec poślizgu, należy delikatnie zdejmować nogę z alkoholu a dopiero przy prędkości poniżej 50 km/h zacząć delikatnie wyhamowywać. W sukcesu pęknięcia przedniej opony można nieznacznie zaciągnąć hamulec ręczny (pod warunkiem, że wpływa on wyłącznie na tylną oś). Pozwoli to pomóc przednią oś i uspokoić jakość.
Nie jakiś może zachować w takiej sytuacji zimną krew. Jeżeli zatem nie nastąpi, zagrożenie prawdopodobnie być szkodliwe. Więc warto skupić się na życiach prewencyjnych, które wymagają z nas jedynie odrobiny systematyczności, i możemy zachować spokój osobisty i naszych. Pamiętajmy, że bezpieczeństwo powinniśmy zawsze stawiać ponad wszystko.
 
Posty: 149
Dołączył(a): Cz wrz 08, 2016 3:24 pm
Lokalizacja: Polska

Re: Normalne utrzymanie przy wystrzale opony

przez Karola83 » Pt maja 19, 2017 10:46 am

Wytrzymałość opony.

Jak cali znamy opony się zużywają i dlatego co każdy czas trzeba pozyskać nowe.
Wielkim jest że ogumienie kładzie się podczas jazdy, hamowania, przyspieszania itd., jednak często zapominamy, że „gumy" starzeją się także kiedy nie są używane.

Link sponsorowany: http://www.opony.biz/

Na oponę cały okres działają jakieś siły także nowe bodźce zewnętrzne np. reakcje chemiczne, światło jasne także nowe. Co ciekawe, doświadczenia i statystyki pokazują że sporadyczne czerpanie z opon zwiększa ryzyko ich zniszczenia. Niestety istnieje obecne zbyt dobra widomość dla „niedzielnych" kierowców, i właścicieli przyczep lub wielkich pojazdów, które są odpalane wyłącznie na dodatkową okazję.
Producenci opon dobrze o tymże świadomością, i żebym przedłużyć ich występowanie, dodają specjalne przeciwutleniacze i kolejne substancje spowalniające lub zapobiegające reakcjom chemicznym. Jak zapewniają, ich opony będą konieczne do użytkowania przez masa lat. Czy zawsze istnieje tak na pewno? Jak długo można przechowywać opony? Który jest ich poziom eksploatacyjny?
Powszechnie popularna jest opinia, że nie powinno korzystać się z opon starych niż 10 lat, nawet jeżeli nic nie wskazuje na ich użytkowanie. Można przekroczyć ten etap, w specyficznych sytuacjach, że wiemy, że opony nie były przekładane, a samochód używany delikatnie, bez szarżowania i biegnięcia po nieutwardzonych drogach. Natomiast w skalę możliwości, należy zmienić takie opony na drugie.
Wulkanizatorzy i mechanicy twierdzą, że ogumienie rzadziej używane, starzeje się prędzej. Przykładem pewno istnieć blisko zapasowe. Po około 5 latach od wyprodukowania, jego awaryjność drastycznie wzrasta.
Takie opony przeważnie szybko się odkształcają, szczególnie, pod obciążeniem zaparkowanego auta lub przyczepy. Więc warto regularnie przetaczać takie pojazdy, w kierunku przedłużenia żywotności ogumienia. Trzeba myśleć że odkształcone opony powodują zmianę środka ciężkości koła, i więc tworzy brakiem wyważenia. Znacznie obniża to bezpieczeństwo podróżowania. Oczywiście, zapewne nie być prawdopodobnie żadnych zmian, jednak skuteczność hamowania i przyczepność takiego samochodu może spaść nawet o 50%.
Nie nie oszczędzaj na oponach. Lepiej zakup nowe sezon wcześniej, w tyle nie są aż takie drogie, i mogę uratować Ci życie. W spokoju przyzwoite opony toż nie fortuna.
 
Posty: 149
Dołączył(a): Cz wrz 08, 2016 3:24 pm
Lokalizacja: Polska


Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
cron